Jsou gymnázia zlo a gymnazisti nudní nerdi?

28. září 2014 v 14:51 | Annox |  Můj názor
Za poslední dobu jsem si vyslechl dost rozdílných názorů na téma škola, konkrétně na gymnázia. A vzhledem k tomu, že i já jedno takové gymnázium více či méně pravidelně navštěvuji, rozhodl jsem se přidat i svůj názor :D I když se proti tomu hlavně teď všichni hrozně bouří a odsuzují to jako něco málem démonického původu, já se prostě bez škatulkování lidí prostě neobejdu. Proto, prosím nezapomínejte na to, že zde pouze vytvářím ony "škatulky" a snažím se je co nejlépe popsat, ale nikoho konkrétního do nich nestrkám, to nechám na vás :)


Hned zezačátku bych nechal prostor pro definici, co to vlastně gymnázium je. Možná si říkáte, že přece každý ví co je to gymnázium, jak ale tak slýchám určité názory, někdy o tom pochybuju.

"Gymnázium je jeden ze tří hlavních druhů středních škol existujících v České republice, poskytující všeobecné vzdělání zakončené maturitní zkouškou. Posláním gymnázií je v hlavní řadě příprava studentů ke studiu na vysokých školách či vyšších odborných školách, na které odchází v průměru více než 90 % absolventů."

"Vždyť oni vám tam jen vymejvaj mozky….!"

Hned u první a té nejvíc dementní skupiny bych se rád zaměřil na tučně zvýrazněné části v definici. Ještě jsem nenarazil na člověka, kterému by bylo víc než 30 a mohl bych ho zařadit do této skupiny, takže zde se většinou nacházejí právě mladí lidé. Převážně jde o lidi, které ze školy vyhodili, a to jsou vlastně ještě ty lepší případy, protože ti další se třeba ani neobtěžovali do nějaké školy chodit.

Názorem těchto lidí je, že gymnázia jsou zlým místem, kde hnusní ilumináti vymývají lidem hlavy. Jejich nejtypičtější argumentací je, že se na nich učí samé zbytečné věci, studenti se musejí nazpaměť učit poučky a vstřebávat informace, které nikdy nepoužijí. A ano, s tím by se ještě dalo souhlasit. A teď se prosím znovu podívejte na tučně zvýrazněný text.
Gymnázia mají za úkol poskytovat všeobecný přehled (vzdělání) z různých oborů. Zvlášťe u víceletých gymnázií ještě plná většina studentů vůbec neví čím v budoucnu budou a jakou vysokou školu chtějí studovat. Navíc, pokud vaší největší životní ambicí není stát u fritovacího hrnce a balit hračky k Happy Mealu, nikdy nevíte co všechno budete potřebovat umět a nebo vědět.

Řešení je jednoduché. Pokud nechcete aby vám zlí ilumináti vymývali mozek zbytečnými informacemi, nelezte na gymnázia, čapněte lopatu a nekritizujte ty, kteří o zbytečné informace třeba mají zájem.

"Vždyť ten náš Pepík je tak chytrý! a tak nadaný! a prostě úžasný ve všem co dělá!"

Jaký rodič by si nepřál, aby jeho bylo geniální? Myslím, že si to přeje úplně každý. Bohužel ale kdejaký rodič dělá ze svého průměrně inteligentního dítěte Einsteina a to má pak pro dítě katastrofální důsledky. Pokud je dítě skutečně výjimečné, už dávno zvládá vše, co by mělo a umí toho daleko víc než jeho vrstevníci, je naprostá hloupost, aby takové dítě zůstávalo na základce, kde se bude akorát tak nudit. Pak je určitě namístě, aby nastoupilo na osmiletý nebo šestiletý gympl. Na druhou stranu, když si o svém dítěti někdo myslí víc, než je skutečnost a cpe ho na gympl i když na to to dítě zkrátka nemá (a nebo má ale s velkými obtížemi) je to určitě chyba.

Takoví rodiče se pak snaží dítě na gymplu udržet za každou cenu, protože co by tomu kdo řekl, kdyby se moje dítě vrátilo zpátky na základku! Jenomže pokud na to to dítě prostě nemá, nemůže mít zkrátka dobré výsledky. A jak všichni určitě z vlastní zkušenosti víme, rodiče dobré výsledky vyžadují, ale je vážně rozdíl, jestli má někdo ony dobré výsledky na gymnáziu nebo na základce.

"Vždyť tam chodí jen samí šprti, nerdi a další bytosti temnot!"

Ano, přesně tato moudra se ozývají ze základních škol čím dál tím více. Každý, kdo není úplný idiot a pobral nějakou tu inteligenci, každý koho něco alespoň minimálně zajímá a každý kdo při otázce "Jaký předmět máš nejraději?" stupidně nezařve PŘESTÁVKA je automaticky šprt. A když někdo dokonce uvažuje o tom, že by šel na gympl je brán jako odpad, nerd a vůbec něco naprosto divného.

Já popravdě až právě na gymplu poznal skvělé lidi, kteří se dokonce vzmůžou na duchaplnější reakce než stupidně řvát "YOLO!" "SWAG" apod. při každé příležitosti. Až tam jsem poznal lidi, kteří vás nezačnou hned za rohem pomlouvat, protože vy přece dneska máte tak divné ponožky! (I když výjimky se určitě najdou :D )

Nechci tady gymnázia stavět na piedestal ani z nich dělat jedinou správnou volbu. Myslím, že každému vyhovuje něco trochu jiného, ale každý bychom si měli férově přiznat, co je pro nás. Měli bychom si umět vybrat školu, která nám bude vyhovovat, brát to taky trochu pozitivně, že to přeci jenom ve výsledku děláme pro sebe :)

A co vy? Jste na škole, kterou studujete spokojení? Jaký je váš názor na gymnázia?
 

15 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Beatricia Beatricia | Web | 28. září 2014 v 15:33 | Reagovat

Článek jsem velice pozorně četla a souhlasím se všemi body. I když to není přímo na gymnáziu, tak maturitu by dnes měl mít každý. Jsou učňovské obory s maturitou, zaměřenou na ten který obor. Nevíme, jakou znalost kdy v životě nejvíc budeme potřebovat a gymnázia dávají ucelený přehled ke všeobecnému vzdělání. Na tom se pak může stavět dále.
Ambice rodičů, to je jiná kapitola.
Článek je napsaný výborně a se znalostí věci.☼☼☼

2 Rezzy Rezzy | Web | 28. září 2014 v 16:11 | Reagovat

Skvěle napsaný článek :) Já jsem chodila na šestiletý gympl. V sedmé třídě se podávaly přihlášky a mě ani rodiče napřed nenapadlo, že bych to měla zkoušet, ale pak na poslední chvíli jsme si řekli "proč ne?". Na základce jsem měla jedničky, sem tam dvojku. Přijímačky jsem zvládla a všichni mi gratulovali a říkali, že když jsem to zvládla, tak tam přece patřím a musím tam jít, no tak jsem šla na gympl a ani jsem pořádně nevěděla, co mě čeká a co od toho čekám já :D
I když jsem v některých předmětech prolízala s trojkami, čtyřkami (matika, fyzika, chemie) a občas se chytala za hlavu a říkala si, co vůbec na gymplu dělám... tak jsem ráda, že jsem na gympl šla. Profesory jsem měla téměř všechny opravdu moc ráda a spolužáky vcelku taky, i když jsme neměli úplně ideální kolektiv. Miluju vzpomínky na lyžák, na vodák, na Londýn... Škola mi toho hodně dala. A teď se uvidí, jak dobře jsem připravená na vysokou... sama jsem zvědavá, jak to budu zvládat...

3 Ta "neviditelná" :) Ta "neviditelná" :) | Web | 28. září 2014 v 19:17 | Reagovat

napsal jsi to vlastně tak jak to je. Každý to bereme jinak a mě škola, jako Gymnázium nepřipadá nějak zvlášť trapná, nebo špatná. Ano říkám, že tam chodí chytrý lidi, ale myslím to jenom s dobrým významem. Já však na Gymnázium má jeden názor a to ten, že bych na něho nešla, protože bych to nezvládala. Ale to není nic špatného. :) a nutit svoje dítě na jakou školu má nebo nemá jít, je snad to nejhorší, to vím ze své vlastní zkušenosti. Já chodím na Obchodní Akademii a nejsem spokojena, protože mě škola nebaví, ale máma mi nikam jinam nedovolila jít. Co už. Za chvíli mě čeká maturita a já si půjdu po své vlastní cestě... jinak, jak si napsal u mě na blogu o dnešních klucích, tak máš naprostou pravdu..dnes se zajímají jenom o to, jestli se jim nezkřivil vlásek na hlavě a o to, jestli nemají skvrnku na oblečení. Je to bída a děs.

4 Kika Kika | E-mail | Web | 30. září 2014 v 16:30 | Reagovat

Jsem z 8letého gymplu a upřímně nevím, proč se říká, že tam chodí samí nerdi a šprti (je pravda, že vlastně nevím o ani jednom spolužákovi, kdo by nešel z gymnázia na VŠ), možná, protože jsem na ty ostatní školy nechodila a nemám teda srovnání. Podle mě je důležitý dělat to co chcete a respektovat výběr ostatních.

5 Lillen Blake Lillen Blake | Web | 30. září 2014 v 18:43 | Reagovat

Já jsem na gymnáziu MOC MOC spokojená. Mnohem víc, než jsem byla na základce, naproti tomu nelituju toho, že jsem šla až na čtyřletý gympl. (Popravdě na osmiletý jsem se ani nehlásila, nějak to vyšumělo. Doma jsme o tom mluvili, ale já jaksi zaspala podávání přihlášek a tak :D :D)

Dík za komentář, to jsem nikdy neslyšela, že buď Poirot, nebo PLL (Pretty Little Liars) :D

6 Ellnesa Ellnesa | Web | 30. září 2014 v 18:48 | Reagovat

Oba moji rodiče vystudovali gymnázium, ale nijak mě do toho nenutí. Já bych se tam ale dostat chtěla, teď ze sedmičky. Je fakt, že sotva máš někde dobrý známky, tak jsi šprt. Ale naštěstí u nás ještě neplatí rovnice gymplák=odpad.
S tvým článkem souhlasím a děkuju za názor na recenzi ;-)

7 annox annox | Web | 30. září 2014 v 18:49 | Reagovat

[3]: Jop, přesně tak, každý jsme nějací a proč by se měl někdo trápit na gymplu, když by byl jinde mnohem šťastnější. Když je někdo génius, je to pro něho jen dobře, ale když je někdo skvělý malíř nebo třeba sportovec, proč to ubíjet jen proto aby měl "dobrou školu" :)

[5]: Já jsem momentálně na šestiletém, osmileté tady u nás ve vidlákově nevedeme :D A na druhou stranu souhlasím, Poirot by klidně mohl začít učinkovat v PLL, mohl by to být jeho další případ :D

8 Jana Jana | E-mail | Web | 30. září 2014 v 18:50 | Reagovat

Na to, že jsi moje platonická láska (nebo spíše tvůj blog), tak jsem lehce v rozpacích. Na gympl jsem chodila. Jenže špatný :( Byl dobrý tak akorát na jazyky, ale na přírodní vědy vůbec. Jenže to byl jediný "kvalitní" gympl v okolí... Potom jsem šla na medicínu... Po nějakém časem jsem z finančních důvodů musela odejít a druhou vysokou jsem taktéž z finančních (a toho času mateřských) důvodů musela přerušit... Teď hledám práci a mám jen gympl - jsem na houby :( Takže jak mám smysluplně vydělat na svá studia, když mám jen půlroční praxi a gympl? :)

Líbí se mi tvůj názor, tvůj článek :) Ale jestli někdy budu učit i mimo "výpomoci", tak vždy doporučím něco jiného než gympl ;) (Ať je dítě sebevíc nadané) :P

9 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 30. září 2014 v 18:51 | Reagovat

Já jsem v září nastoupila na čtyřleté gymnázium s rozšířenou výukou cizích jazyků a musím říci, že to je fakt síla :D
Ale dávám to... zatím :)
A nejsou tam samí nerdi. U nás fakt ne :D My jsme z celéhoho gymplu úplně nejšílenější.

10 Greg Freak Greg Freak | E-mail | Web | 30. září 2014 v 22:18 | Reagovat

Jako gymplák můžu říct, že na gymplu to doopravdy nejsou jen samí nerdi. Jasně asi tam jsou trochu víc zastoupení než jinde. Myslím si, že gympl může právě dopomoct tomu, aby danej člověk bral známky s určitým nadhledem, páč snažit se mít furt jen samý výborný je jednosměrná jízdenka pod červený střechy, nebo do smrtícího stisku oprátky( jasně tohle je trochu nadsázka).
Hlavně, když se tam člověk rozhodne jít, musí počítat s tim, že půjde na vysokou, páč pokud ne, tak je mu gympl absolutně na nic.

11 Míša Míša | Web | 30. září 2014 v 23:31 | Reagovat

Já jsem chodila na gympl 4 roky a musím říct, že v dnešní době, kdy tam na odvolání vezmou absolutně kohokoli, tak už to ani takovou úroveň, jakou by mělo mít, nemá. Asi je pravda, že jinak to bude vypadat na nějaké průmyslovce nebo hotelovce, ale ... nějak s tím nemám zkušenosti, tak to nemůžu posoudit.

Co se týče pomlouvání, tak to tam je podle mě ještě větší, protože si všichni snaží dokazovat, jak jsou nejlepší, že chodí na dobrou školu a i na té škole chtějí vynikat. A když to nejde vědomostmi, zkritizují aspoň ty ponožky.

A rozhodně nesouhlasím s lidmi, kteří tvrdí, že je to vymývárna mozků. Právě na opak. Gymnázium nám dá všeobecný přehled o různých věcech, o kterých bychom ani nevěděli, že existují a my už si na to pak můžeme vytvořit vlastní názor, za který jsou učitelé naopak rádi, protože úpřímně učit furt to samé dokola musí být nuda a zpestřit si hodinu příjemnou diskusí na úrovni musí být osvěžující.

Jinak děkuji za tvůj komentář, jsem ráda, že se někdo vyjádřil a o to více, že se mnou souhlasíš ;)

12 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 1. října 2014 v 8:26 | Reagovat

Heh, tak s tím prvním jsem se teď setkala poprvé :D Proč by se vymývaly mozky jenom na gymplu? Jestli někdo umí dobře vymývat mozky, může to snad dělat všude, nebo ostatní střední školy nováčkům dávají antiiluminatikum? :D

Jinak mně gympl nevadí. Chodila jsem na střední, kde byl vedle mého oboru ještě čtyřletý, osmiletý, programátorský a sportovní gympl a tak nějak bylo jedno, kam člověk chodil, protože měl ty samé učitele, jako jiný obor, takže kvalita výuky byla všude stejná. Ale spadla bych do druhé skupiny, jen naopak.
V prvních pěti třídách jsem byla hroznej machr a opravdovej šprt, ještě jsem šla navíc o rok dřív a dovolím si po testu tvrdit, že má inteligence je opravdu prý nadprůměrná, a učitelé navrhovali, abych šla na osmiletý gympl. A já i chtěla. Jenže rodiče rozhodli, že přeci do šesté třídy nebudu vstávat v půl šestý a v šest jezdit vlakem do města, kde se budu do osmi potulovat, a dali mě na normální základku (u nás totiž fungovala jen do pětky). A i když jsem do té doby měla ráda přírodní vědy a snila i o povolání veterináře nebo doktora, v té další základce dostal přírodopis a fyziku na starost někdo, kdo sám o tom žádné znalosti neměl, všechen zájem ve mně zadupal a krom dobrých výsledků v jazycích a dějepise jsem na tom zase tak dobře už nebyla. Můj bývalý spolužák, který na ten gympl ale šel, na tom pak byl úplně jinak, takže myslím, že naopak. Někdy gympl dost pomůže a kdybych na něj tehdy šla, neskončím na čtyři roky na ekonomce, po které už nechci ekonomiku v životě vidět.

13 Jeremiáš Jeremiáš | Web | 1. října 2014 v 15:57 | Reagovat

Studuju na gymnáziu (snad) posledním rokem (snad) zakončeným maturitou a zbytečnými informacemi mi nikdo mozek nevymývá, ježto mám krom češtiny a angličtiny tak akorát semináře, které nezbytně potřebuji :-)

14 Fialka Fialka | 1. října 2014 v 19:32 | Reagovat

Tak teda nevím, ale přijde mi, že je z článku cítit takové to známé:,,Chytří lidé patří na gympl." To je podle mě strašná blbost. A další věc, co mi na gymplu vadí je to, že člověk 4 roky studuje a pak je z něj ,,nic". Člověk bez zaměření. A poslední věc, co vadí je smýšlení některých gympláků. Bez urážky, ale když si někdo myslí, že spolkl celou moudrost světa díky tomu, že vystudoval gympl, je to pro mě blbec. Neodsuzuji všechny, to samozřejmě ne. Najdou se i normální jedinci.

A teď se do mě prosím všichni pusťte za to, že jsem zkritizovala gympl. Vystudovala jsem jednu z nejtěžších středních odborných škol v ČR a to skoro se samýma jedničkama. Mám maturitu a i zaměření. Teď jsem na VŠ a musím říct, že mě střední dobře připravila. A necítím se něco míň(či víc) než gymplák.

15 annox annox | Web | 1. října 2014 v 19:51 | Reagovat

[14]: Ano, stáhneme tě z kůže, tvoji mrtvolu nacpeme do mixéru a předhodíme divokým psům!

Já jsem psal na konci článku, že todleto není žádná obhajoba gymplů, že je to to jediné správné :) Osobně nevidím nic špatného, když je na sebe někdo hrdý za to, že vystudoval gympl (a samozřejmě i další těžké střední školy) a ani jsem nepotkal nikoho, kdo by na to byl hrdý víc než je zdrávo :D Ale je to možné, to jistě.

Gympl je jednoznačně nejlepší příprava na vysokou školu, dá ti to všeobecný přehled a většinou i lepší zázemí pro rozhodování jakou životní cestu si zvolíš, pokud nejsi rozhodnutá. Mě příjde jako blbost aby chytré, talentované dítě dřepělo na základce, nemuselo se vůbec učit, nedozvídalo se nic nového, marnilo čas nesmyslným opakováním a omýláním stále toho samého, místo toho aby se šlo prostě dál atp. Na víceletém gymplu se člověk dřív naučí najet na systém středních škol, naučí se učit (protože když to na základce nepotřebuje, proč by to dělalo, že) a to je taky hodně důležité.

Samozřejmě ale nijak nezpochybňuji jiné školy ani lidi na nich, jak jsi psala ty, necítím se jako něco víc ani míň, než studenti z jiných škol :)

16 Wye Wye | E-mail | Web | 1. října 2014 v 20:22 | Reagovat

Sama pravděpodobně skončím na gymplu, ač se nedá říct, že by se mi úplně chtělo. Hold mám strach, že se pak nedostanu na vejšku nebo něco a skončím právě v tom mekáči. Jenže pořád lepší gympl, než si vybrat nějakou střední jen proto, abych se vyhnula gymnáziu, že? :D

17 Larry Larry | Web | 1. října 2014 v 20:47 | Reagovat

Na gympl jsem sice nakonec nešla, ale měla jsem k tomu blízko. Nelíbí se mi, že hodně lidí nazývá chytré lidi s dobrým prospěchem šprtama atd. Dříve jsem se někdy dokonce cítila trapně, že jsem měla dobré známky oproti ostatním. Ale teď se za každou dobrou známku skoro raduju, protože jich zase tolik není :D
Nejlepší jsou takové ty předsudky. Když si ty "největší šprty" představují lidé hlavně s brejličkama, rovnátky a akné. A potom jsou překvapení, že to tak opravdu není :D

18 missneverfree missneverfree | E-mail | Web | 1. října 2014 v 21:16 | Reagovat

Tak nevím, o našem gymplu se říká, že dealujeme drogy a jsem divní. A to divní se musí vyslovit tím správným způsobem. :-D Oktávy se každý rok všichni bojí...
Obecně mám spíš pocit, že na gymplu se vyskytuje nejvíc podivných existencí s divnými zálibami. Z toho to pochází...
Inteligentní lidi mají často sklony k tomu se lišit.

19 Fialka Fialka | 4. října 2014 v 13:52 | Reagovat

[15]: Promiň, jestli můj komentář vyzněl nějak moc ostře proti Tvému názoru. Jen se neustále potkávám s lidmi, co si o sobě myslí, že jsou ,,víc" protože vystudovali gympl. Nemám tyhle typy lidí ráda. Věřím, že je jedno, kdo co vystudoval. Dokonce ani nezáleží na známkách. Protože i člověk s trojkami může být chytřejší než gymplák. Podle mě nejsou známky ukazatelem chytrosti. Jsou jen ukazatelem toho, že jedničkář očividně není líný se na to učení podívat, popřípadně dával pozor při hodině a trojkař je líný a nevnímá výuku. Přesto trojkař může být chytřejší než jedničkář. Protože nacpat učení do hlavy podle mě neznamená být chytrý.

20 Rodaw Rodaw | Web | 4. října 2014 v 16:15 | Reagovat

Já na gympl chodím a rozhodně bych tam znovu nešla!!!

21 annox annox | Web | 4. října 2014 v 18:43 | Reagovat

[20]: To je mi líto, já sám jsem na gymplu spokojen víc než moc. Můžu se zeptat proč? :)

22 Kačka Kačka | Web | 16. října 2014 v 19:24 | Reagovat

Gympl byl jeden z omylů mého života. Znovu bych tam nešla! Nebaví mě to tam. Opravdu, zbytečně strávené 4 roky života. Nevím, jestli mi to něco dalo, ale bez vejšky budu nic. Na gymplu jsou i blbci, ne jen chytří lidé. O gympl se celkově říká spoustu lží. Dřív jsem i o gymplu napsala článek: http://osobnivesmir.blog.cz/1311/gympl-zabijak-snu

23 Miqelka Miqelka | Web | 21. října 2014 v 19:49 | Reagovat

Na jednom gymplu jsem a dal mi toho hodně (ale také vzal). Podívala jsem se díky gymnázium do JAR, strávila čtrnáct dní v Němeceku kvůli němčině, získala přehld o věcech, o kterých spolužáci ze základky nemají ani tušení... Ale už tolik nemaluji, protože škola je náročná, zvlášť když dojíždím a to mě neskutečně mrzí.

A idioty člověk potká všude. Nezáleží na prostředí. Já zas lidi nezařazuji do skupinek, na své přátelé mám štěstí a pomlouvání neřeším. Já skvěle zapadám do skupinky šprt, ale škola je jen jedno z mnoha míst. Život, který jinak žiji, může být odlišný a spolužáci nemusí nic vědět.
____________________

Mimo témá. Píšeš zajímavě a tvůj blog mě baví :)

24 Marillee Marillee | E-mail | Web | 29. října 2014 v 11:27 | Reagovat

Jsem gymnazistka... 4 roky na soukromém, 4 na státním. Potýkám se neustále s kecy typu "NOJO, GYMPLÁCI!", který ale vážně nechápu. Nejsme odlišní. Nejsme chytřejší. Jak jsi psal někdy na konci - právě to SWAG a YOLO slýchám neustále. Gymply už zdaleka nejsou to, co bývaly. Vystudovaný gymplák není NIC. Člověk udělá líp, když půjde na odbornou střední, protože i z ní pak může na nějakou vejšku. A i kdyby ne, pořád má praxi z odborné výuky.

Celkově dnešní vzdělávací systém je naprd. Přeučení ruštináři nás učí ájinu a někteří učitelé stále nechápou, že domácí úkoly u 16-19 letých opravdu nefungujou.

25 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 29. října 2014 v 11:30 | Reagovat

Zajímavé.... Ani po čtyřech letech na gymplu jsem se s takovými řečmi nesetkala. Asi mám štěstí.

26 Em Age Em Age | Web | 29. října 2014 v 11:33 | Reagovat

Já jsem chodila na osmiletý gympl. V červnu jsem úspěšně ukončila maturitou. I přesto, že jsem vlastně sama gymnazistkou, mě ale serou názory typu "na gymplu jsou samí chytří lidé", to si myslím, že není pravda. (a to jsem chodila na docela vyhlášenou školu) Doteď si pamatuju na přijímací zkoušky, na které se ani člověk nepotřeboval učit, aby je udělal... Učebnice jsme měli takové, podle jakých normálně jela i základka. Já nevím, na ZŠ jsem byla jen 5 let, tak nemůžu moc porovnávat, ale mně ten gympl nepřijde o moc těžší než základka. :) Naopak, některé střední školy (soudě podle toho, kde studuje můj přítel) jsou 10000x těžší, než kterýkoli nudný všeobecný gympl. :) Lituju své tehdejší volby jít na gympl. Kdybych si mohla vybrat, šla bych na druhý stupeň ZŠ a pak na zaměřenou střední školu. :)
Jinak tvůj článek je zábavný a úsměvný.

27 Trinity Estridge Trinity Estridge | Web | 29. října 2014 v 11:34 | Reagovat

Naprosto souhlasím. Chodím na osmiletý gympl a je pravda, že mám co dělat, abych neměla čtyřky a víc jak tři trojky, ale díky gymplu jsem zjistila, co mě baví a co chci v životě dělat a na předměty, které mám ráda, jsem měla/mám skvělé učitele, kteří vědí, co dělají, a dokáží nadchnout. Dokonce i ta matika mě s novým třídním začala trochu bavit. :D

28 Desirée Lydon Desirée Lydon | Web | 29. října 2014 v 11:34 | Reagovat

Ja jsem na gymnaziu jiz 8. rokem a jsem spokojena. Ano, mozna nam nekteri ucitele lejou do hlavy urcite informace naprosto zbytecne, ale kazdy, kdo na gympl jde se musi pripravit na to, ze pokud chce mit aspon trochu slusne znamky, nemuze se flakat. Pokud mohu poukazat, na gymplu rozhodne nejsou jen sami sprti. Jsou tam proste lide, kteri chteji jit po gymplu na vysokou. Od toho gymnazia jsou, aby nas pripravili na vysokou skolu. Kdyz pujde na gympl nekdo, kdo se neumi ucit, nechce se ucit nebo na to jednoduse nema, ten ma smulu. Ti, kdo rikaji, ze gymplaci jsou nerdi, pravdepodobne nikoho z gymnazia neznaji. Jsou proste ruzne druhy lidi a pro ty jsou ruzne skoly. Nechces se ucit? Nechces jit na vysokou? Nemas na gymplu co delat a tecka.

29 sarush ef sarush ef | Web | 29. října 2014 v 11:42 | Reagovat

Tak nějak. Amen.

30 Dragell Dragell | Web | 29. října 2014 v 11:53 | Reagovat

Já když byla na gymnáziu, měla jsem pocit, že tam jsou stejní puberťáci jako všude jinde. A když se tak rozhlížím po svých vrstevnících na VŠ, musím uznat, že tady je ta puberta ještě těžší - nejspíš poslední záškuby užívání si života, než nastoupí do práce :)

31 Lenin Lenin | Web | 29. října 2014 v 11:55 | Reagovat

Já si prošla normální základní školou, i když mi bylo doporučeno odsunout se ze sedmičky na gymnázium, které sídlilo v podstatě ve stejné budově, ale v protilehlém křídle. Nechtěla jsem tam, protože jsem si pamatovala, jak si z nás gymnazisti dělávali často ve frontách na oběd srandičky, že jsme debilové a bála jsem se, že by mě tam neměli rádi, tak jsem zůstala na základní a z ní si to šupajdila na odbornou střední školu. Tam vedle našich podřadných oborů byla lycea, a opět jsem se z jejich řad setkávala s názorem, že všichni ostatní jsou hloupý nicky. Kretény prostě najdeš všude. Nakonec jsme "my idioti" maturovali s přehledem a všichni slavní lyceáčci si běželi zařizovat podzimní termín.

Nicméně znám spoustu lidí, co za sebou mají gympl nebo ho ještě studují a ne všichni se chovají povýšeně, i když se s tím setkávám častěji než s opakem. Každopádně jsem ráda, že jsem se gymnáziu a podobný institucím, které mají připravit studenty VŠ, vyhla a prošla si školy pro blbečky. :)

32 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 29. října 2014 v 12:00 | Reagovat

Neřekl bych, že na gynmáziu poskytují všeobecný přehled. Jendak je to hodně o učiteli - ne jako na základce, kde je to všem putna a potom... gymnázia se kloní k humanitním vědám, protože skoro každý studentík chce, nebo musí kvůli tatínkovi a mamince být právníkem, ekonomem, nebo nějakým podobným neproduktivním orgánem v desetitisícovém stádu lidí, kteří dneska nemají práci. Studuj ekonomiku a skončíš jako podomní prodavač - a to nechci nikomu brát iluze. Proč ale nikdo nevychodí raději technické obory? Aha, protože to není "in".V tomhle ohledu tedy gymnázia moc dobrého nepřinášejí.

Další dva body taktéž chápu - rodiče by měli nechat dítě si vybrat, kde a jak chce studovat - i v tak nízkém věku. Na gympl se přece dá nastoupit i později! Znám hodně svých spolužáků, kteří se na gymnáziu jenom trápili a pak stejně museli přestoupit a doučovat se - proč? Protože maminka chtěla geniální dítě a promiňte mi, ale na gympl dneska vezmou každého, jen aby naplnili třídu. Ten princip výběrové školy pohřbili někde pod ministerstvem.

Líbí se mi tvůj styl a slovní obraty! :)

33 Jirka - Iluze mínění Jirka - Iluze mínění | Web | 29. října 2014 v 12:01 | Reagovat

Nevím no, článek je to zajímavý, ale když se teď od psaní bakalářky odhlídnu zpět tak jsem rád, že jsem na gympl nikdy nešel. V 5. třídě jsem tu možnost měl, ale nezkoušel jsem to, to jsem byl ve třídě dost nadprůměrný. Každopádně několik lidí na gymnázium odešlo ať už vrstevníků nebo mladších kamarádů. To jaké mládí měli oni a jaké já se nedá srovnávat. Za prvé měli delší školu za druhé se více učili. Takže chodit moc ven nepřicházelo úplně tak v úvahu. A nepopiratelně to jsou byli a budou chytří lidé, možná chytřejší než já. Ale dovolím si tvrdit, že studium na gymnzaziu jim do jisté míry zkazilo dětství. A rád bych podotknul, že to není jen můj výmysl, ale sami to několikrát přiznali. Ale tohle si musí přebrat každý sám.

34 annox annox | 29. října 2014 v 12:09 | Reagovat

[32]: Tak tady bych si dovolil malinko oponovat, protože třeba já osobně nevychodím žádný technický obor z důvodu toho, že jsem na ně levý, ne že to není in :D Měli jsme před pár lety ředitele, který se snažil udělat z toho gymnázia přírodovědné gymnázium, ale potom se ředitel změnil, a opět je náš gympl veden spíš humanitně a tělovýchovně. A mě to tak vážně vyhovuje ^^

[33]: Jak jsi napsal, to si musí přebrat každý sám. Každý chce od života něco jiného, a každý je i jinak nadaný, jinak chytrý (ne víc nebo míň, jen na jiné věci). Já osobně šel na gympl po sedmé třídě, a rozhodně si nemyslím, že mi to kazí mládí, že bych neměl čas chodit ven a podobně.

35 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 29. října 2014 v 12:17 | Reagovat

Pěkný článek. Opravdu.
Já na gympl nešla. Když sem se ze základy rozhodovala kam jít dál, gympl byl pro mě eště horší volba, než nějakej učňák. Bála sem se jedný, jediný věci- že tam budou neskutečně hloupý lidi, se kterýma si nebudu rozumět a který si nebudou rozumět se mnou. Sem totiž tak trochu fetka dobrých sociálních interakcí...
A všichni moji přátelé, co na gymply chodí, mi tohlecto potvrzujou. Že (až na pár hodně velkých vyjímek) si prostě nerozumí se spolužákama, páč jejich spolužáci sou nudný, hloupý a netvořivý lidi... Prostě mi přijde, že gympl je taková druhá základka a to bych já rozhodně nepřežila. Takže sem se odporoučela na školu pro feťácký lůzy (ano, mam na mysli uměleckou) a makam jak hovado, aby mě nevyrazili, páč to opravdu neni flákárna, jak si každej myslí...
Na druhou stranu, já tam jednoduše miluju ty lidi. Jo, škatulkuju.
Každopádně, co je hlavní. Záleží tohle posuzovat školu od školy. Sou gymply na hovno a sou i skvělý gymply. Stejně tak, jako sou umělecký školy, kde člověk jenom hulí a fláká se a sou i školy, kde ze sebe člověk musí opravdu něco vydat.

36 Desirée Lydon Desirée Lydon | Web | 29. října 2014 v 12:18 | Reagovat

[32]: : Náš gympl je zase spis technicky zamereny, i kdyz ve druhaku si kazdy voli na ktery chce chodit blok, kde jsou i humanitni predmety a jazyky... asi to bude tim, ze reditelka je matfyzarka. Kazdy gympl to ma jinak ;) Ja bych klidne sla studovat nejakou tu techniku, kdybych na ni nebyla uplne blba.

37 Freddy B. N. Freddy B. N. | Web | 29. října 2014 v 12:25 | Reagovat

Tak já tedy na gympl chodím a musím potvrdit, že tam studují a vyučují samí šprti, nerdi a tvorové temnot. To je známá věc.
V porovnání se základkou, kde o přestávkách lítaly svačiny, prokopávaly se dveře, rozmazávaly hovna po stěnách na záchodech a kluci se rvali do krve, jsem ale mezi těmi nerdy nevýslovně spokojená, protože většina z nich v té hlavě něco má, jsou to vcelku slušní lidé a umí se chovat. (ačkoli to s tou "elitou národa", co slýcháme každej tejden od češtináře, je jeden velkej kec, to víme všichni)

38 Plačící anděl Plačící anděl | Web | 29. října 2014 v 12:32 | Reagovat

Jak které gymnázium. Některá se od základky v ničem neliší a na některých opravdu studují převážně samí zažraní géniové.
Některé informace, které se učíme jsou zbytečné, ale pochybuji, že se na základce učí jen to úplně nejdůležitější a že všichni poté všechno ve svém budoucím životě využijí.
Skvělý a pravdivý článek.

39 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 29. října 2014 v 12:47 | Reagovat

Já se přiznám, že jsem nikdy takové averze vůči gymnáziím nezažila, holt asi žiji na jiné planetě.
Ohledně "vymývání mozků", jsem na odborné škole a taky se učím nazpaměť některé poučky a informace, které asi možná nevyužiju, ale nestěžuju si (co by kdyby...). Já myslím, že čím je škola náročnější, tím víc člověka donutí něco dělat (nemusí to ale zákonitě znamenat, že je lepší) a naučí ho se starat sám o sebe.
Ohledně dětí, které šly na gymnázium kvůli nátlaku rodičů a okolí, některé znám a vůbec jim to tak nějak nezávidím :/. Když několik mých spolužáků v páté třídě se rozhodovalo jestli půjdou nebo ne, o mně mamka rozhodla, že mi "nebude kazit dětství" a nechala mě (asi bohužel) na základce až do devítky. Ale já s tím tak nějak problém nemám, nikdy jsem se na to necítila, takže jsem si nakonec zvolila odbornou střední školu s maturitou ;) i když jsem měla ještě na výběr jeden humanitní gympl, ale tam se mi fakt nechtělo.
Neznám sice všechny gymnazisty, jenom hrstku, ale s tou si výborně rozumím. Možná je to tím, že je nemám tak často na očích, ale jak píšeš, žádného "YOLa" či "SWAGu" se od nich nedočkám za což jsem neskonale vděčná :D
Z mého pohledu jsou gymnazisti fajn, samozřejmě mluvím jenom ze své zkušenosti s nimi ;)

40 Loo Loo | Web | 29. října 2014 v 12:55 | Reagovat

S některými body s tebou souhlasím, jako že by rodiče neměli přeceňovat svoje děti a tlačit je zbytečně ze základky na gympl, že na gymplu vymývají mozky je blbost a že na gympl chodí různorodí lidé. Skoro celý čtvrtý ročník jednoho nejmenovaného gymnázia jsou mí bývalí spolužáci a dokonce i hodně dobré kamarádky a nepřijde mi, že by byly šprtky a nebo nějaké pochybné bytosti. A dokonce ani za ty čtyři roky jim nikdo nevymyl mozky, to spíš já mám na ně špatný vliv. :D
Nesouhlasím s tebou, že když je někdo extrémně nadaný a nebo chytrý, tak by měl jít na gympl. Pro mě je gympl základka, sice těžší, protože na střední se už s tebou nikdo nemazlí, ale pořád všeobecné opakování. Vím, jak se tam učí, ke všemu jen načuchnou a pak jdou do háje. Pokud člověk sám nemá chuť se dál v daných předmětech vzdělávat, tak mu nepomůže ani pán Bůh při přijímačkách na vysokou školu.
Proto taky říkám, že gympl je převážně pro lidi, kteří neví, co chtějí dělat a upřímně, někteří ani ve čtvrťáku neví, co chtějí.
Když jsme si v osmé a deváté třídě rozhodovali, kam chceme jít, tak mě pořád někdo cpal na gympl, naštěstí moje maminka byla rozumná a řekla mi, že ona sama mě na gympl nepustí, ať se učitelky roztrhnou. :D Navíc já věděla, kam chci jít a zbytečně bych zabíjela čtyři roky všeobecným vzděláváním. Nakonec jsem se gymplu nevyhla, i když na gymnázium jako takové nechodím, ale studuji lyceum, což si vlastně může podat ruku s gymplem. :D
A přesně takhle to je i s lyceisty a pak běžnými obory na středních. Lyceisté jsou šprti a na ostatních oborech jsou "ti normální". :D

41 Moi Keiniku Sang Moi Keiniku Sang | Web | 29. října 2014 v 13:07 | Reagovat

Můj osmiletý gympl byl to nejlepší, co mě zatím potkalo. Byl malej, takže to byla taková druhá rodina, většina lidí tam byly totální jebky zralý pro každou koninu, a člověk našel svoje hranice. Byla to fakt prča, nejradši bych tam byla zůstala navěky :). Noa, že už si z matiky ani fyziky nepamatuju ani prd, že jsem strávila hodiny nad věcma, který nepoužiju, leda bych šla učit matiku... bylo to fakt super :D

42 Lory Lory | Web | 29. října 2014 v 13:53 | Reagovat

Musím s tebou souhlasit do slova a do písmene především v třetím odstavci odspoda. Celou základní školu jsem vyloženě byla ráda, že dýchám, až teprve na gymplu jsem přišla na to, že existují i strašně fajn lidé, kteří mě berou takovou jaká jsem, mají poměrně "inteligentní" reakce v rámci možností a nepomlouvají - doufám - mě za rohem kvůli nějakým blbým ponožkám nebo něčemu podobnému :) Střední škola a způsob, jakým bude někdo brát školní docházku, závisí jen na něm, jeho problém pokud nemá zájem o vzdělání, tak ať na gympl neleze a zároveň ale nevidím důvod nějakým způsobem lidi z gymnázií urážet nebo se jim smát, stejně to je nakonec jen kvůli závisti, že vědí z daných oborů trochu víc věcí než oni a tak podobně, však všichni víme...

43 Lennroe Lennroe | 29. října 2014 v 14:04 | Reagovat

Já bych gymnázium na piedestal klidně postavila. Šestileté gmynázium mi dalo spoustu informací, ale nejen těch, naučila jsem se samostatně myslet, dobrovelně se učit a samostatně se vzdělávat, vyhledávat informace a mnoho dalšího, gympl ze mě udělal lepšího člověka, jedinou informaci, kterou jsme tam získala nepovažuji za zbytečnou. A jestli jsme nerdi a podivíni, no proč ne? Tak si pro mě za mě můžete předepisovat léky, programovat weby, obhajovat se u soudu a sledovat kvalitu sami, že? Protože já dobrovolně uznám, že si neumím udělat skříň nebo spravit auto a mám respekt lidem, kteří to pro mě udělají, bohužel jsou to většinou právě učni atd. kteří mají s respektem problém...

44 Miss Psycho Miss Psycho | Web | 29. října 2014 v 14:32 | Reagovat

Je zaujímavé že u nás je to práve naopak a väčšina ľudí čo poslúcham sa hrnie na gympel za každú cenu. Bohužiaľ práve preto sú gymple čím ďalej tým horšie pretože sa tam dostávajú ľudia ktorý nemajú výsledky nič moc tým pádom sa kvalita gymplov stále znižuje

45 Odd Lady Odd Lady | Web | 29. října 2014 v 14:33 | Reagovat

Základka byla peklo, že mu není rovno. Co jsem na gymplu, konečně mám pocit, že škola není jenom zbytečný vymejvání mozků, ne všichni lidé jsou bezcharakterní svině a učit můžou i ti, kteří skutečně něco VĚDÍ (což na základce vážně nefunguje).
Jsem tam neuvěřitelně šťastná a neměnila bych. Mám bezva třídu, schytala jsem skvělý profesory a profesorky, jen rozvrh mám debilní. Sice mě trochu štve, že nefunguje členění na humanitní a přírodovědnou větev, ale co už. Pro ty, kteří nevědí co se sebou, je to asi přínosný.
Co jsme přešli na střední, všichni si stěžují, jak by se vrátili na ZŠ a jak je jejich škola špatná. Jsem trochu zlomyslná a vysmívám se jim. Když někdo prosere svojí vlastní volbu...
A ať si řiká, kdo chce, co chce, my gympláci jsme pro život připravení nejlíp. Máme tuny možností a jednou stejně budeme dělat šéfy těm, kteří se nám teď smějou, že jsme šprti.

46 Charlotte Charlotte | Web | 29. října 2014 v 14:33 | Reagovat

já chodím na gymnázium, ale chování mi připadá horší než na základce (ne že by mi to vadilo:D)

47 lufi-peace lufi-peace | E-mail | Web | 29. října 2014 v 14:36 | Reagovat

Skvělý článek, souhlasím s tebou... Já se teda ještě hodně setkávám s větou - ,,Gympl je k ničemu, vystuduješ ho a v podstatě nic nejsi.“ Ale takovým lidem prostě nedochází, že gymnazisté zkrátka předpokládají, že půjdou na vysokou, takže by pro ně bylo zbytečné, aby chodili třeba na hotelovku jen proto, aby z nich něco bylo!!! xD

48 shira-elizabeth shira-elizabeth | Web | 29. října 2014 v 14:42 | Reagovat

Tedy.. Jsem z osmiletýho gymplu a že by tam chodili jen šprti bych vážně neřekla. Popravdě jsem se občas divila, jak je možné, že něco tak hloupého dokáže dýchat natož chodit na gympl. Spíš mě trochu děsí představa toho, že se po světě pohybuje většina lidí, kteří jsou na tom ještě hůř než někteří moji bývalí spolužáci.

49 Em Age Em Age | Web | 29. října 2014 v 14:48 | Reagovat

[32]: Gympl, na kterém jsem byla já, se klonil k přírodním vědám.

50 A. A. | 29. října 2014 v 14:49 | Reagovat

Jsem z osmiletyho gymplu, ted jsem v sexte, cili ve druhaku a jsem stastna, ze tu jsem. Poprve v zivote mam kamarady, se kterejma muzu probirat politiku a nikdo se mi nesmeje :)

51 Karol Dee Karol Dee | E-mail | Web | 29. října 2014 v 14:49 | Reagovat

Z mého pohledu je na gymplu větší nuda, než na základce, jinak je to v podstatě totéž. Vyselektují se lidé ze základky, kteří vědí, že u té lopaty skončit nechtějí, ale je to v podstatě jediné, co vědí. Z tohoto síta pak ovšem vylézají prapodivná stvoření, bohužel z velké části šprti, to výmysl není. :D

52 flowerlea flowerlea | Web | 29. října 2014 v 14:54 | Reagovat

ja chodím na  gympel a zvládam to :) šprt nie som ani náhodou :D ani nikto iný,naozaj nikto V našej triede šprt, nerd nie je ;)
Sú tam aj fakt zábavný ľudia, ale nájdu sa aj výnimky,ktorých je ale málo.Jediný rozdiel je asi to,že sú inteligentnejší, myslí im to lepšie :)

53 Jeremiáš Jeremiáš | Web | 29. října 2014 v 15:06 | Reagovat

Blahopřeji, Annoxi, jsi na hlavní straně Blog.cz

54 Ari Ari | E-mail | Web | 29. října 2014 v 15:14 | Reagovat

V poslednej dobe som sa často stretávala s názormi, že gympel bola chyba a som fakt vďačná za tento článok, som rada, že je konečne niekto, kto chodí na gympel a je s tým spokojný. Ja som šla na gympel presne preto, lebo som ešte netušila, čo by som chcela v živote robiť a také všeobecné vzdelanie je oveľa lepšie, ako keby som šla na učňovku za nejakú kaderníčku, kozmetičku, etc.

55 Smilee Smilee | Web | 29. října 2014 v 15:38 | Reagovat

Úplně s tebou souhlasím! Na gympl také chodím, a když jsem se rozhodovala, jestli mám jít nebo ne, většina lidí řekla něco jako: "Zkazíš si dětství." nebo "Nebudeš mít volný čas, protože se budeš muset pořád učit."
Když jsem na něj prvním rokem začala chodit, všichni mě měli za šprta a prostě někoho divnýho, kdo jen sedí nad učebnicemi.
Až na to, že jsem se skoro vůbec neučila, srandy jsem si užila více než na základce a celá ta naše skupinka byla mnohem lepší. Takže já s gymplem nemám problém :)

56 Nelogična Nelogična | E-mail | Web | 29. října 2014 v 16:02 | Reagovat

Hah, chodím na gympl a nějak nenacházím ty slibované šprty. Sama jsem navíc líná, až to hezký není.
S tím, že se na gymplu učí i věci, co člověk nevyužije, musí počítat.
Já sama bych neměnila. Ano, musím jít na vejšku, abych měla nějaké to uplatnění, ale radši si tak nějak budu doplňovat všeobecný přehled než jít někam, kde by mě to nebavilo.

57 Klára Klára | 29. října 2014 v 16:11 | Reagovat

Jsem na osmiletém gymplu v sekundě a všichni lidi, včetně našeho druhého Einsteina (jak říkáme klukovi hodně chytrýmu na matiku&fyziku) jsou naprosto normální. Z předsudkem, že na gymplu jsou jsou jenom ti které zajímá jenom škola atd. jsem se setkala u hodně lidí ze základky (i u těch, kteří se tam nedostali a šli tam z vlastní vůle).

58 Elwin Elwin | E-mail | Web | 29. října 2014 v 16:16 | Reagovat

mám za sebou 8letej všeobecnej gympl a neměnila bych. Dostala jsem úžasné vzdělání a jde opravdu poznat, kdo gympl odchodil a kdo ne, minimálně v mém okolí. A na výšce jsem nesmírně ocenila to všechno, co jsem se na gymplu učila :) neboli jednoduše řečeno, souhlasím s tebou :)

[24]: jo, z odborné střední sice může jít na výšku, ale není ani trochu jisté, že se jednak dostane a druhak, že ji dodělá. Výšky pořád počítají primárně s gymplákama, tak to je. A jak bylo naspáno v článku, gympl je příprava na vysokou, čili se počítá s tím, že člověk jde na vysokou a ne do práce hned po maturitě ;)

59 Marillee Marillee | E-mail | Web | 29. října 2014 v 16:21 | Reagovat

[58]: Proč by ne? Dneska není takový rozdíl, jestli studuješ matiku na obchodce nebo na gymplu, na ekonomky se dostávají studenti z obou škol. Myslet si, že gympl dává víc je blbost, protože dneska to jde s těmahle "prestižníma" školama do kelu. A s některými vysokými jakby smet.
BTW vysoké počítají s jakýmikoliv studenty, protože dneska člověk bez vysoké, jenom s maturitním vysvědčením neznamená nic. A vysokoškolský diplom už taky není tak významnmý jako dřív, bohužel.

60 The VeliiQ The VeliiQ | Web | 29. října 2014 v 16:31 | Reagovat

Jak tak koukám na počet komentářů, tak si říkám, že ten můj se tu stejně ztratí. :D Ale stejně, článek mi udělal radost, jelikož chodím na gymplu a je prostě pěkný, když si někdo neřekne: "Ježiš, gymplák." :D

61 Cather Cather | 29. října 2014 v 16:48 | Reagovat

Naprosto souhlasím, jakožto řádný "gymplák" se sem tam s nějakou nehezkou reakcí na mojí školu setkám. Spíš, než že by mě to rozčílilo mě to mrzí. Studiem proplouvám s průměrnými známkami a bez učení a nedokážu pochopit, proč nás většina vrstevníků považuje za šprty (samozřejmě ne všichni), když jediné co před písemkou děláme je, že začneme schánět někoho, kdo to umí, abychom si vedle něj sedli nebo píšeme tahák. :D

62 Kira Kira | Web | 29. října 2014 v 16:51 | Reagovat

Vzhledem k tomu, že se chystám na gympl, tak se mi tenhle článek hodí. Rozhodně si nemyslím, že tam budou samí šprti atd.., naopak očekávám (teda, jestli se tam dostanu..) tu lepší skupinu lidí, než je teď na základce. Přece jenom jsou tam inteligentnější lidi. Teda, alespoň to tak všichni co tam jsou říkaj ;)

63 Elwin Elwin | E-mail | Web | 29. října 2014 v 16:53 | Reagovat

[59]: tak ekonomka jednak není jediný obor vysokých škol, druhak nemůžu souhlasit, kamarádi jsou z různých středních na různých oborech... plus vidím i u nás na oboru, jaké jsou problémy ;)
No, jasně, že diplom už není to, co býval, ale zase je to o vysoké škole, o oboru a o tom, jakej ten diplom je :D

64 Marillee Marillee | E-mail | Web | 29. října 2014 v 17:08 | Reagovat

[63]: Ok, prostě na to máme každá jiný názor. Je fakt, že v tom hraje nějakou tu roli výběr školy, ale stejně, já se svýho názoru o gymplech nepustím. :-P :D

65 Bocian Bocian | E-mail | Web | 29. října 2014 v 17:09 | Reagovat

Ja ešte stále chodím na osemročné gymnázium a tento článok ma veľmi zaujal. Neustále na svoju väznicu (teda školu) nadávam a až teraz som sa zamyslel na tým, že keď sa mi nepáči tsunami všeobecných informácií, môžem odísť na odbornú strednú... Ahá! :-D Pravda je, že mám ambície na výšku ísť a akokoľvek svoju školu neznášam, mám ju vlastne rád :-D (Už len preto, že mám možnosť chodiť do nejakej školy).

A rozhodne si nemyslím, že všetci sme šprti a nerdi. Na gymnázia sa dnes dostane kde-kto.

66 Zuzka Zuzka | E-mail | Web | 29. října 2014 v 17:15 | Reagovat

Tento rok som nastúpila na gymnázium a žeby tam študovali nejaký zvlášť inteligentní a poctiví študenti, to by som netvrdila. :D I keď je pravda, že gymnázia sú tak zaškatulkované, mám pocit, že to tak nie je. Keď už tam aj je niekto, kto je inteligentnejší a niečo mu ide lepšie, rozhodne to nie je hneď šprt a to sa mi vlastne páči.
Napísal si to úplne skvelo a môžem súhlasiť. Jediné čo nechápem je, načo tie osemročné gymnázia vôbec sú. Neviem ako u vás, ale u nás na Slovensku sú tam iba deti, ktoré si iba namýšľajú, že majú niečo v hlave ale v skutočnosti na akejkoľvek základke sa nájdu omnoho chytrejší... :)

67 ihjh\dfkguxjh ihjh\dfkguxjh | 29. října 2014 v 17:33 | Reagovat

Mě osobně gympl nevadí až na osmiletej. Podle mě je blbost aby si člověk v 5. třídě naplánoval 8 let života dopředu. Měla jsem kamarádku co jí tam rodiče nutili(ona si její rodina myslí že jsou něco nej a později jsem zjistila že i ona si to myslí) a už od 4. třídy trénovala na to, aby se tam dostala. A v 5. třídě se jí to sice povedlo ale až na odvolání. Teď už tam chodí a dostává trojky a neuběhlo ani září a už dostala 1. pětku. Napsala si to do statusu na FB a jedna holka ze 7. třídy ZŠ jí tam napsala že pětku ještě nemá a víte co jí odepsala? "Já se aspoň neflákám na základce, ty vole" A tak mi gympl vzal kamarádku a mě se to celý nějak znechutilo. Jinak věřím že je gymnázium super a všem inteligentním lidem fandím aby udělali maturitu a dostaly se na dobrou vejšku :)

68 patruelis patruelis | Web | 29. října 2014 v 17:48 | Reagovat

Také chodím na gymnázium. Jsem v ročníku 2.6 a nikdo mi rozhodně nemůže říct, že jsem šprtka. Občas mi to tam přijde úplně stejné jako na základkách. :D Nikdo by nepoznal rozdíl. Možná jedině ten, že jsou tam vstřícnější a inteligentnější lidi.

69 Inalyn Inalyn | E-mail | Web | 29. října 2014 v 17:50 | Reagovat

Tak ja som momentálne v deviatke a rozhodne už nejaký ten čas som pevne rozhodnutá odísť na gympel. Chcela so ísť už z osmičky na jazykový, ale tak trochu som sa precenila a tak tento rok putujú moje prihlášky na dve gymnáziá, ešte neviem ktoré si zvoliť :D
Keď sme boli na burze škôl, kde sme sa mali popýtať a tak, odstopla si ma tam pedagogická škola, vraj kde chcem ísť na školu. Povedala som že gympel a oni ma začali presviedčať, že čo z toho asi tak budem mať, čo ak nedoštudujem, čo ak ma nezoberú na vysokú, kde potom asi skončím...Hustili tam do mňa asi desať minút stále to isté, až som nakoniec, keď ma pustili k slovu povedala, že porozmýšľam...Žiaľ, stalo sa mi to viackrát.
Celkom sa tam teším, pretože si úprimne neviem predstaviť na akú odbornú by som mala ísť. Viem že chcem robiť čosi so zvieratami, ale predsalen z gympla mám väčšiu šancu dostať sa na veterinu ako z poľnohospodárskej...A nehovorím o tom, že sa mi plány ešte môžu zmeniť.

70 Baruš Baruš | E-mail | Web | 29. října 2014 v 17:53 | Reagovat

Souhlasím s tebou úplně ve všem! :) Já chodím 5. rokem na osmiletej gympl a NIKDY bych ho za jinou základku nebo střední nevyměnila. Gympl, na který chodím je spíš přírodovědně zaměřený, ale já se v budoucnosti věnovat přírodním vědám opravdu nechci, takže občas mám vztek na ty hnusné ilumináty, co do mě nalévají jen samou fyziku, chemii, matiku a biologii...:D

71 annox annox | 29. října 2014 v 17:55 | Reagovat

[67]: Nevím jestli jsem správně odhadl tvůj věk a věk tvojí kamarádky, co šla na gympl, ale předpokládám, že je ještě poměrně nízký. A to není myšleno špatně :D Ale já se na základce prakticky neučil a stejně jsem měl jedničky a o nějakých pětkách se mi ani nezdálo. Bylo mi to samozřejmě jen ke škodě, protože pokud vážně nejste génius (což já samozřejmě jsem, jak jinak ale asi ne až tak moc ^^) tak se na střední, zvlášť na gymplu učit prostě musíte a když jsem se to nenaučil na základce, byly první roky docela těžké. Ale i tak, někdy prostě pětka příjde, i když třeba děláš maximum, a součástí gymplu je určitě i připravit lidi na to, že se né všechno vždycky povede, naučí tě příjmout zodpovědnost, neučil ses, máš pět ale zase se z toho nesesypat. A taky to, že někdy tu pětku dostaneš, i když za to třeba fakt ani tolik nemůžeš. To je prostě život, a střední škola tě na něj má taky z části připravit.

72 Luci Luci | E-mail | Web | 29. října 2014 v 18:10 | Reagovat

Já sama studuji na gymnáziu a jsem za to ráda...A jak to bere moje okolí? Někteří si o mě myslí, že jsem až nadprůměrně inteligentní (když jsem na gymnáziu), že nechápu srandu, jenom se učím... A ten zbytek si myslí, že na gympl chodí všichni netalentovaní, rozmazlení spratci z celého města. A jak to vidím já? Jsme jen lidi jako všichni ostatní, máme víc práce než naše okolí, ale chápeme srandu, pořádáme různé akce a žijeme si skvěle. Celkově gymnáziím fandím. Myslím si, že je to nejlepší volba pro ty, co v 15 neví, co by v budoucnu chtěli dělat.

73 Tina Tina | E-mail | Web | 29. října 2014 v 18:54 | Reagovat

Ja tiež študujem na gymnáziu a nemám s tým ani najmenší problém. Ostatní ale zrejme majú, pretože ,,gymnazisti nič praktické nevedia", ,,sú iba zbytočnou záťažou pre spoločnosť, pretože nevytvárajú hodnoty" alebo ,,aj tak im nakoniec budeme platiť dávky my". Zaujímavý uhol pohľadu, pretože podľa mňa je to presne naopak. Ale tak čo čakať od spoločnosti, v ktorej byť úspešný automaticky znamená byť Žid, iluminát a podvodník...

74 Barlie Barlie | Web | 29. října 2014 v 19:14 | Reagovat

Já od pátý chodila na osmiletej gympl a teď v kvartě jsem udělala přijmačky na jinej gympl (tamten první stál za nic) a nedovedu si představit, že bych chodila na střední. Mě asi upřímně se baví dozvídat nový věci a hlavně mě fascinuje to, že ikdyž mám už představu co bych chtěla být, ještě pořád to můžu kdykoliv změnit a můžu být cokoliv, co si zamanu. Myslím, že to je největší plus gymplů, že ti prostě odloží volbu, která ti rozhodne o celým života o další čtyři roky. A teď nechci vyznít hnusně, ale přijde mi že na gymplu jsou i zajímavější lidé nebo aspoň pro mě, bude to asi tím, že máme podobný zájmy a právě hlavně kvůli těmhle "swaggerům" apod. Ne, že by tu žádní nebyli, ale přece jen je jich málo a jsou tu  i normální zajímaví lidé se kterýma se můžeš bavit i o vážnějších tématech a ne jenom o fejsbučku.

75 Julča Julča | Web | 29. října 2014 v 19:22 | Reagovat

Chodím na gympl a naopak mi přijde, že tam jsou snad všechny "druhy" lidí od šprtů, přes hipstery až po bárbíny.. od každýho něco :D :) Ale jinak bych neřekla, že by v dnešní době byly gymply odsuzovány - spíš naopak..

76 hannah-daily hannah-daily | Web | 29. října 2014 v 19:37 | Reagovat

Obávám se, že staré známe "chytří lidé patří na gympl" jak už psal někdo výše, je dáno spíše podněcováním nás od samotných učitelů. Sama chodím na gymnázium 5. rokem a popravdě to slýcháme (sumasumárum) dost často. Ne pouze ve chvílích, kdy nejsme dobří, ale i během větších zkouškových období (no vlastně i tak,..celkově :D). To že někteří gymnazisté smýšlí jako by byli nejlepší je dáno podle mne i tím.
Nicméně souhlasím s autorem :) líbí se mi, jak se snaží obhájit (a z mého pohledu popravdě!) opravdu všechny nejzásadnější body :P
Na gymnáziu jsem spokojená. A opravdu si nemyslím, že ze mě bude člověk typu "nikdo". To samé se může říct o čerstvě dostudovaných vysokoškolácích, kteří hned chtějí velkou práci za hodně peněz a nakonec opravdu musí dělat něco, co není ani z jejich oboru jen aby se uživili (to odbočuju, ale tak.. :P). Myslím, že to byla dobrá volba, protože ani teď, v mých 17ti (téměř 18ti) letech nevím, kam bych měla jít..

77 mymusic-18 mymusic-18 | Web | 29. října 2014 v 19:47 | Reagovat

Tak takové názory na gymply jsem neslyšela. U nás se to bere tak, že ten kdo jde na gympl, tak je obdivován, ne kritizován, že je šprt či něco jiného, jak píšeš.

U nás je spíš jiný problém, ve městě máme 2 gymply, které stojí ještě k tomu vedle sebe (přes ulici teda) a řeší se tady, který gympl je lepší. Studenti z obou gymplů se moc nemusí a jsou tady nekonečné spory. Jeden gympl je starší, má historii a zkušenosti, druhý je novější, ale zase modernější. Já sama jsem pro ten starší (protože na něj i chodím) ale snažím se neodsuzovat ten druhý. Je to ale složité.

Ale jak říkám, s takovými názory o kterých píšeš jsem se ještě nesetkala. Já jsem hrdá na to, kam chodím na školu. Neměnila bych. Nikdy.

78 Ang Ang | Web | 29. října 2014 v 19:49 | Reagovat

Já bohužel docházím na "výběrové elitní gymnázium" (rozumějte výběr z elitních idiotů) (tím rozumějte bohaté děti, co mají na placení školného). I když postupem let je pravda, že se všechno trochu vytříbilo a už to zlé místo navštěvují jen ti, které YOLOSWAG věci moc nezasáhly :D
Stejně pořád nevím, co jednou budu dělat. Což je asi jediný důvod, proč tam jsem.

79 Alessa Alessa | E-mail | Web | 29. října 2014 v 19:52 | Reagovat

Těmi neduchaplnými blbečky jsi přesně vystihl moji třídu, i když spíš než yolo a swag řvou anarchie, parcour, nebo rebel,vole. Měla jsem být chytřejší a jít na osmiletý gympl... ://

80 Aly Aly | Web | 29. října 2014 v 20:07 | Reagovat

Jsem gymnazistka a byla to moje volba. Několikrát jsem křičela, že mi mozky vymývají zbytečnostmi, ale později jsem pochopila, že mě zajímá určitý obor a v něm se ty zbytečnosti chci učit.
Souhlasím s tebou. Každý by si měl vybrat a já si vybrala.
A jako ty jsem na gymplu poznala úžasné lidi, kteří si rozumí. Na základce také byli, ale bylo jich míň. :)

81 Marketa Kaki Marketa Kaki | Web | 29. října 2014 v 20:17 | Reagovat

jsem čerstvě na osmiletku a zatím se mi nezdá, že by jsme tam byli samí šprti, náhodou se občas rozhlédnu po třídě a řeknu si:"proboha, to není možné že všichni tito mutanti složili přijímačky!" :D no, ale mě se spíš zdá, že ti lidi co DOOPRAVDY mají samé skvělé známky jsou výjmečně nadaní, a né šprti. na gympl jsem šla, protože jsem vlastně neměla jinou možnost, protože mi škola komčila po 5. od druhé jsem byla v speciální třídě pro nadané, ale byli jsme tam samé invidiuma, a v tomhle mi to ten gympl připomíná. no, ale zatím je to jenom prostě uplně normální početná třída, ani se (zatím) neučíme nic navíc, co jsem to porovnávala s vrstevnicemi. no, uvidíme jak to přežiju :D

82 Al. Al. | Web | 29. října 2014 v 20:18 | Reagovat

Mě každý nutil, ať jdu na gymnázium, ale tak nějak jsem věděla, že se chci dál věnovat ekonomice, tak proč bych tam chodila, že?

Jinak u nás ve městě mi přijde, že si studenti gymplu myslí, bůh ví jak nejsou úžasní a super chytří (ale když je vidím, popřípadě slyším, trošku to nechápu :D).
Taky tam většinou jdou ti bohatší (jinak řečeno ne my, kterým je líto dát za tričko i 200 Kč :D).

Nejvíc mě dojalo, když se na gymplu divili, že na ekonomickém lyceu máme maturitu a ne výučňák -_-.

83 cobainie cobainie | E-mail | 29. října 2014 v 20:19 | Reagovat

Tiež chodím na gymnázium, hoci len prvý rok. Všetci ma od toho odhovárali, už len z toho, tebou spomínaného dôvodu, že sa tam učia zbytočnosti...
Ja som však typ človeka doslovne prahnúci po nových poznatkoch, a musím povedať, že ma to tam veľmi baví :)
Je však smutné, že nás, gymnazistov si všetci škatuľkujú ako nudných a nerdov... Oukej, možno som introvert, ale nie je to len o mne.
Poznám mnoho ľudí z nášho gymnázia a absolútne nespĺňajú tieto "kritériá", podľa ktorých ostatní posudzujú gymnazistov.
Všetko sú to inteligentní ľudia, s ktorými je naozaj sranda, lenže...
Ugh, okolie.

84 SakuraUchihaHaruno13 SakuraUchihaHaruno13 | E-mail | Web | 29. října 2014 v 20:37 | Reagovat

Super článek, jsem na gymplu a taky se setkávám se svými 'bývalými' spolužáky, kteří urputně říkají, že by tam nemohli, že je to strašně těžký atd.
Já jsem hodně spokojená a uznávám, že nám do hlav cpou i to, co není v osnovách, ale když si vezmu, kolikrát jsem mohla využít to, co nám řekli navíc, než to, co nám 'jenom' říct měli, jsem ráda, že jsem, kde jsem. Přece jenom někoho něco navíc nezabije, a jak píšeš, nikdy nevíš, kdy se to hodí.
Fakt super článek!:3

85 Torishia Torishia | Web | 29. října 2014 v 20:40 | Reagovat

Na gympel som chodila a úprimne... ak by sa to vzalo v globále, my sme tam boli všetci blázni! :D Ale to myslím v dobrom, postupom času som rada, že som tam bola aj keď učenia bola kopa a niekedy som bola rada, že sa vôbec plazím (samozrejme, pozitívne na tom bolo to, že som nebola jediná :D)
Ale aby som do toho rypla, ľudia na gympli šprti a nudní nerdi? WOW! To počujem prvýkrát! Vážne! Čo poznám ľudí z gymplu boli poväčšine buď flákači alebo niečo medzi flákačom a človekom ktorému stačí počúvať, potom tam boli takí, čo sa drtili pomaly od svitu do mrku, ale vždy si našli čas na to, aby piatok, sobota, nedeľa "oslavovali" (ožierali sa) a v pondelok potom došli do školy s tým, že všetko dobiehali cez prestávky :D ale bolo tam aj zopár šprtov... zopár.. 1-2 :D a ak tí neboli takí tí "čistokrvní" šprti :D
Ale aj tak, treba kašľať na okolie, nech si melú čo chcú, ak neštudujú, nech mi vylezú na hrb. To isté aj tí, čo melú o vymývaní mozgov - jo, je to pravda, niektoré tie drýsty na gympli boli vážne hrozné ale povedzme si rovno, hovadiny sa učia vlastne všade :D Len záleží na tom či ťa to zaujíma alebo nie (a samozrejme, či si ochotný sa to učiť) :D

86 darkemperor darkemperor | E-mail | Web | 29. října 2014 v 20:49 | Reagovat

Jako bývalý gymplák, který dvakrát dělal reparát, z toho jednou neúspěšně a tím obohatil učitelům další rok svojí přítomností, bych se mohl taky vyjádřit ne?
Osobně jsem tam zažil flákače, prolejzače, pár normálů nadanejch a dost šprtů. Některý byli i ubrečený.
Ono nabiflovat se to na písemku a pak brečet, když sjte se zrovna výjimečně o víkendu neučili a vytasili vás, je směšný.
Co mi vadí je to, že se říká VŠEOBECNÉ gymnázium, což není taková pravda, když se člověk musí skoro už od druháku a v třeťáku definitivně zaměřovat na takový předměty, z kterých chce maturovat, posléze pokračovat na VŠ.
Je to nelogický. Plus to, že se tam opravdu učí sot zbytečnejch věcí, které by se mohli vynechat a místo toho učit to potřebné.
Dále mi vadí ty řeči typu: "Máš gympl, to je jako bys neměl nic." Naopak, mám všeobecné vzdělání no ne?
A že po gymplu nejdu na vejšku, to je podle mě taky normální.
Prostě jsem nechtěl, věděl jsem, že bych na to sral a to mi za ten čas a peníze nestálo. Že mám JEN gympl? Vydělávám 20 000,- měsíčně a myslím, že se zas tolik nenadřu.
A abych se vrátil k tématu článku, kterým bylo osazení gymnázií. Není to tak, že se ti lidi na tom gypmlu někým stanou, je to tak, že už jako šprti, zmrdi, děvky tam přijdou.

87 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 29. října 2014 v 20:51 | Reagovat

No nevím, jestli jsou na gymplu jen samí šprti. Jedna moje známá na gymplu teď je a říká, že tam chodí ti nejhorší a nejproblémovější lidi z celýho města. Ale asi je to případ od případu.

88 Holoubek Holoubek | E-mail | Web | 29. října 2014 v 21:07 | Reagovat

No, moje třída se věcem jako YOLO, SWAG, chlastání v tanečních, stupidní pomluvy atd. rozhodně nevyhnula. Na druhou stranu se děsím toho, co by se dělo, kdybych byl místo toho na základce. :D

89 dominique55 dominique55 | E-mail | Web | 29. října 2014 v 21:22 | Reagovat

jo

90 TimeLady TimeLady | Web | 29. října 2014 v 21:27 | Reagovat

Já na gympl momentálně chodím,a tak mě tohle téma celkem zaujalo. Nejvíc mě vždycky udivuje,jak si lidi ze základek a potom i třeba učňáků myslí, že jsou tam samí šprti. Ano,nějací tam samozřejmě jsou,ale jinak jsme všichni jakž-takž normální. Vlastně jsem si myslela že jsme tam většinou podobně chytří jako lidi z ostatních škol, ale po konverzaci s kamarádem.který chodí na nejmenovanou,ale hroznou,školu jsem byla úplně šokovaná tím co se učí a hlavně jak. To se přímo hodí k tomu bodu o "nesmyslech" co nás mají prý učit. On měl dokonce i zbytečné předměty navíc!
A nejvíc souhlasím s tím,že lidé na gymplech většinou ještě neví,co by chtěli dělat. To je přesně můj případ a jeden z hlavních důvodů,proč jsem šla na všeobecnou školu: Abych měla víc času na rozmyšlenou:))

91 Dominika Dominika | Web | 29. října 2014 v 22:28 | Reagovat

Tento rok som nastúpila na gymnázium a musím uznať, že až práve TU som našla ľudí, s ktorými som si skutočne sadla. Poviem na rovinu, že zatiaľ sa mi zdá, že na gymnázium nemám, pretože sa mi o niečo zhoršili známky. Ale zase beriem to tak, že základná bola veľmi jednoduchá, takže naučiť sa na gympel mi nejaký čas potrvá.
Už na základke som bola považovaná za "divnú" pretože zbožňujem astrofyziku, fakty, a podobné blbosti, ktoré mi v skutočnosti na nič nie sú. Avšak, prečo nevedieť viac, keď mám takú možnosť? :)

92 Seiya Kuroi Seiya Kuroi | Web | 29. října 2014 v 23:24 | Reagovat

Velmi pěkný článek :) Pro je gymnázium ztráta času, ovšem to jen z důvodu že nejsem kdovíjak chytrá a ani by mě nebavilo. Tudíž studuju grafickou střední klasicky ze základy. Ovšem pro ty lepší, či jak to normálně nazvat, je tenhle typ vzdělání určitě skvělí.

93 Bonnie Galactic Bonnie Galactic | Web | 30. října 2014 v 8:33 | Reagovat

Ačkoliv jsem vždycky měla na to jít na gympl (myslím inteligenčně), vždycky jsem to odmítala. Ze dvou důvodů. Za prvé nesnáším se učit něco co nemá absolutně žádnej smysl. Jsem tři roky ze střední a ač stále studuju, vzpomenu si maximálně co napsal Čapek, protože ty informace nepoužívám. To neznamená, že tyto věci nevím. Ano, když se budeme bavit o knihách, jejich podvědomí mám a pravděpodobně bych se nakonec dobrala správného přiřazení díla ke spisovateli. Na gymplu by takových předmětů byla hromada. Tím neříkám, že knihy nejsou důležité, ráda čtu, podvědomí mám, ale to mi stačí, jsou jiné věci, které jsou neméně důležité v mé budoucí profesi.

Druhá věc, která mi při rozodování ve výběru školy pomohla byla, a teď ruku na srdce, co dělaj gymnazisti co po matuře nepokračujou na voš/vš? Všechny co znám, tak skončili jako číšníci/servírky...

94 Šárka Šárka | Web | 30. října 2014 v 9:52 | Reagovat

Já na gympl nechodila, studovala jsem na průmyslovce obor Technické lyceum, což mělo být něco jako gympl, zkrátka všeobecné znalosti a příprava na studium na VŠ, vyšší nároky než na ostatní obory... Co se gymplu týče, chodí na něj moje známá, případně chcete-li -> kamarádka. Je jí 15 let (mě je 25) a občas si vedle ní připadám jako tupec. Je inteligentní, sečtělá, rozumím spoustě věcem, hraje na housle, je zodpovědná a dokáže se bavit o čemkoli na "vyšší úrovni", nepoužívá debilní puberťácké výrazy, nikoho nepomlouvá, je rozumná... Kdybych nevěděla, kolik jí je, řekla bych jí o hodně víc! Seznámili jsme se tak, že začala jezdit mé koně, protože já na ně nemám tolik času. Musím říct, že strčí do kapsy spoustu holek v mém věku, které znám!
A mluví plynně anglicky! Což je pro mě něco nepochopitelného :)

95 Ellie Ellie | Web | 30. října 2014 v 20:37 | Reagovat

Tak já ti nevím. Je to asi tím, že už jsem na gymplu osmým rokem, ale zdá se mi že seš na gymplu první rok a právě jsi objevil Ameriku...
Dneska už se ty gymply zas tolik neřešej a když přijdeš mezi gympláky, zjistíš, že půlka hulí, třetina do školy chodí jen když se jim chce, desetina se fakt učí a zbytek se naučil, jak na to sr*t a prolízt :) Takže o těch tvých duchaplných teda nevím :D Neříkám, že to nejsou lidi inteligentní, ale po osmi letech učení se kravin už jsme spíše dementní nežli duchaplní :)

96 annox annox | 30. října 2014 v 21:20 | Reagovat

[95]: Tak na gymplu jsem třetím rokem, aby v tom bylo jasno a možná se to hodilo i napsat do článku, protože ten názor se asi bude lišit i podle doby, jakou na gymplu jsi. Ohledně učení se kravin se asi nemá cenu bavit, na to má každý jiný názor a je to na dýl.

A k tomu co jsi vlastně psala jako první, to, že někdo hulí neznamená, že ten člověk je hned nějaký odporný démonický kriminálník, a i naučit se jak na to srát a prolízt vyžaduje jistou dávku inteligence :D Nikdy jsem neřekl, že na gymplu jsou jen lidé, kteří jsou hrozně na úrovni, zajímají se o všechno, pořád se jen učí a pořád tam chodí :D Zkrátka je ale mnohem větší šance tam narazit na inteligenntí lidi, s inteligenntími zájmy, názory a jak to tak vypadá, oba si asi pod pojmem "gymplák" představíme jiné věci a cennímě si jiných hodnot.

97 Nico Nico | Web | 30. října 2014 v 21:49 | Reagovat

Chystám se jít po devítce na gympl a když jsem to oznámila svým kamarádkám, koukly na mě a řekly: "Ježiš tam je nuda. Choděj tam samý trapný šprti."
Aha no. :D Asi jsem člověk který nechodí do školy hlavně pro zábavu.

98 Tarei Tarei | Web | 9. listopadu 2014 v 11:16 | Reagovat

No takhle,
Jsem na čtyřletém gymplu a můžu říct, že to, cos napsal, je pravda.
Učí nás jak být šprty, občas toho lituju ale vždycky se vzchopím a jsem ráda, že jsem šla tam, kam jsem šla. :-)
Nedokážu si představit, že bych byla na učňáku, neříkám, že tam nejsou chytří lidi s mozkem, ale většinou jen vážně od nich slýchám ty pokřiky jako YOLO etc.
Na gymplu jsme vlastně v takových klecích, kde ještě se mluví trochu spisovně. :-)

99 Mišel Mišel | 28. února 2015 v 17:08 | Reagovat

ja osobne som na 8-ročnom Gympli.. mnohokrát som svoje rozhodnutie oľutovala, ale kedže už budúcim rokom maturujem.. začína mi to tam už teraz chýbať, aj keď tam stále študujem :D

no myslím si, že informácie, ktoré nám nalievajú do hláv sú niekedy /viac než často/ maximálne hlúposti, ktoré nikdy nevyužijem, pretože si ich po písomke už nepamätám :D

100 Livi Livi | Web | 15. března 2015 v 21:22 | Reagovat

Tak gympl už mám nějakou dobu za sebou, ale do dnes si pamatuju, že mě zarážela jedna věc: Já si nepamatuju, že by se někdo z nás někdy povyšoval nad lidmi z jiných škol, že by je někdo řešil. Ovšem z druhé strany jsem se několikrát setkala se spoustou předsudků a vytahováním toho, že jsem z gymlu, v situacích, které s tím vůbec nesouvisely (bylo to využíváno zásadně v urážlivém smyslu). Nemám pocit, že by se gympláci povyšovali, spíš mám pocit, že někteří studenti jiných škol s námi mají nějaký osobní problém, který si potřebují ventilovat.

101 Thozasced Thozasced | E-mail | 12. dubna 2017 v 0:08 | Reagovat

cialis tadalafil cheapest
http://pharmashop-online.com - buy cialis online
  buy cialis today columbus oh
<a href="http://pharmashop-online.com">generic cialis
</a> - cialis 20 mg street value password
cialis 20mg tablets location

102 AmubreLamPeene AmubreLamPeene | E-mail | Web | 25. srpna 2017 v 16:23 | Reagovat

First things first, you should set a set target date for when you will completely quit, including two or three weeks from now.  Thus, when the muscles inside the penile area are relaxed, more blood will go into the penis and a harder erection will occur.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama