Vánoční skřítek - recenze

17. prosince 2013 v 20:22 | Annox |  filmy
Krásný den Vám všem!

Jak už jste si určitě všichni všimli, recenze na filmy jsou v takovém uvolněnějším duchu než recenze knižní a bude tak tomu i dnes. Předem bych se chtěl omluvit za takovou tu počáteční zmatenost, ve které se právě nachází i můj blog. I když to možná není obvyklé já právě teď prožívám období velkého stresu a na hlavu se kupí čím dál tím víc věcí, které potřebuji udělat. Na blogu ale samozřejmě intenzivně pracuji, a věřím, že vše uvedu do řádného chodu, jak nejdříve to půjde. Teď už ale k samotné recenzi.

Název filmu: Vánoční skřítek - Elf
Žánr: Rodinná komedie
Režie: Jon Favreau
Délka: 97 min.

Všichni máme někdy takový ten těžký den. Nic se nám nedaří, jsme unavení a přes den se nám podařilo pokazit co jen šlo. A právě v takový den, je třeba přijít večer domů, uvařit si čaj a podívat se na nějaký pěkný film. Stejně jako jsem to udělal sám.

Možná to bylo velkým množstvím povinností, které se mi na období Vánoc nashromáždily, nebo něčím úplně jiným, tak či onak - letos jsem se nemohl dostat do nějaké té pohodové vánoční nálady. Většinou jsou Vánoce období, kdy nedočkavě hledím z okna a čekám na první vločku, málem už v listopadu sháním dárky na Vánoce a tak nějak celkově se na Vánoce připravuji. Letos si ale stěží uvědomuji, že už je to jen 8 dní do Vánoc.

Film Vánoční skřítek, který v roce 2003 natočil americký režisér Jon Favreau, mi neskutečně pomohl. Během prvních patnácti minut jsem filmu nedával velkou naději. Jako malého chlapce se malý Buddy (Will Ferrell) dostane pryč ze sirotčince přímo na Severní pól, kde je vychováván jako skřítek. Čím je ale Buddy starší, zjišťuje jak se více a více odlišuje od svých vrstevníků - skřítků. Velkým šokem pro Buddyho je, když zjistí, že je vlastně člověk.

Popravdě řečeno nejde o nikterak originální příběh, ale ve výsledku se mi velmi líbí, jak ho režisér zpracoval. Mladý Buddy se vydává do New Yourku aby našel svého otce. Během cesty Buddyho potkává spousta vtipných situací a půvabná Zooey, která ale nemá Vánoce zrovna v oblibě.

Film můžu opět všem jen a jen doporučit. Samozřejmě by mu šlo mnoho věcí vytknout, připadá mi, že by mohl být film kratší a že by se film obešel bez některých 'vtipných ' scének. Tak či onak, film byl příjemný, romantický, místy hrozně legrační a šířil takovou tu vánoční pohodu. A pak si mě samozřejmě získal scénou s Peterem Dinklagem, který byl ve filmu celkově asi jen pět minut, ale bez něho by to prostě nebylo ono :D

Hodnocení: 7/10

Peter Dinklage :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.