Teď a tady - recenze filmu

22. prosince 2013 v 14:17 | Annox |  filmy
Film s názvem Teď a tady (natočený podle knihy Ještě než umřu) jsem viděl asi před dvěma dny a musím říct, že z něj mám dost smíšené pocity. Popravdě řečeno jsem se na tento film ani dívat nechtěl, jelikož už podle názvu poznáme, že nejde o žádnou vánoční pohádku. Osud tomu ale chtěl a já se na tento film podíval (pak litoval, že jsem to udělal

Základní informace

Název: Teď a tady (Now Is Good)
Režie: Ol Parker
Žánr: Romantický
Délka: 103 min.

Stručný popis děje
Hlavní hrdinkou celého filmu je šestnáctiletá dívka jménem Tessa Scottová, zdánlivě obyčejná středoškolačka. Tessa se ale od ostatních liší jak to jen jde a to hlavně proto, že nemá na všechno tolik času. Už ve dvanácti letech totiž u ní byla objevena leukémie. Toto téma sice na první pohled vypadá jako jedno velké klišé, ale když se na příběh podíváme důkladněji, zjistíme opak.

Šestnáct let. Věk, kdy člověk teprve poznává kdo doopravdy je, zabývá se tím, na jakou školu půjde, zažívá první lásku. Já sám jsem v tomto věku a stejně jako tisíce mých vrstevníků se mi zdá, že mám spoustu času. Tessa v našem příběhu jej však nemá a proto si napíše seznam věcí, které chce udělat před tím, než zemře. Mezi základní věci na seznamu patří například sex, překročení zákona, drogy nebo třeba den, kdy na všechno odpoví ano.

V celém filmu sledujeme nejen Tessu a to, jak se se svým osudem vyrovnává ona ale také její rodiče a kamarádku Zoey. A samozřejmě souseda Adama, do kterého se Tessa zamiluje. Adamův příběh nemá ve filmu moc velké místo, ale až se budete dívat, možná také jako já pochopíte, že jeho příběh je možná ještě smutnější, než ten Tessin.

Hlavní postava
Tessa mi ze začátku přišla dost nesympatická. Na jednu stranu jsem chápal, že žít s vědomím, že za pár let zemře, není vůbec lehké, i tak mi ale přišlo její chování strašně sobecké. Nezáleželo jí na tom, jak se cítí její přátelé, rodina nebo kdokoliv s jejich známých a to mi přišlo prostě hrozně špatné. Na druhou stranu, na konci filmu se z této osoby stane neuvěřitelně citlivá a statečná, troufnu si říct dospělá žena a tato proměna je na filmu určitě jedna z nejlepších věcí.

Konečný verdikt
Film na mě dost zapůsobil a i já se zapřemýšlel nad tím, že vlastně nevím kolik času mám. Nechci teď působit nějak depresivně, ale tento film každého tak trochu naťukne a myslím, že jsem si kvůli němu začal více vážit každého dne, který mám.

Myšlenka filmu je naprosto skvělá, bohužel si mi ale zdálo, že se autoři filmu v mnoha místech snažili násilně divákovi vnutit pocit lítosti, smutku nebo naopak radosti. A místy mi film přišel zbytečně moc přeslazený a míst s romantickou hudbou a neskutečně dlouhými soucitnými pohledy jedné postavy na druhou bylo na můj vkus až moc J Každopádně si rozhodně chci přečíst i knihu,která bude určitě lepší.

HODNOCENÍ: 7/10

Oficiální trailer k filmu :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.